Recept för en lyckad Eventkampanj

By mars 6, 2018Case, Inspiration

Vad är det egentligen som är framgångsreceptet till en lyckad eventkampanj? Vad är det som gör att vissa varumärken verkar lyckas bättre än andra?

Jag är nyligen hemkommen ifrån Sydkorea där jag var på ett jobbuppdrag under VinterOS. Förutom att genomföra mitt uppdrag hann jag också att spana på några utav världens största varumärken för att se hur de visar upp sig.

Jag vill ta Coca Cola som ett exempel för en lyckad kampanj. Vad gör det för att kommunicera med deras målgrupp som var på plats?

  1. Engagerar – skapar en känsla utav delaktigt
  2. Skapar exklusivitet och en community – jag får något som ingen annan får, jag var där och det är enbart vi som var där som kan förstå.
  3. Uppseendeväckande – Någon som sticker ut, som du reagerar på som ingen har sett tidigare.

 

Ifall du lyckas att få med dessa tre ingredienser i din kampanj så tror jag att du är väldigt nära att lyckas.

 

Se film på hur det såg ut.

Leave a Reply